Primary Advertiser

המומחים מסבירים: כך תשמרו על אורח חיים בריא בגיל השלישי

בשיתוף האגודה לזכויות החולה

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 12:12

אילו בדיקות חשוב לבצע אחרי גיל 65 ומה עוד חשוב לדעת על רפואה בגיל השלישי? פרופסור גליה רהב, פרופסור נדב דוידוביץ' וד"ר תילי פישר יוסף עושים סדר

בווידאו: פאנל המומחים מסבירים איך שומרים על אורח חיים בריא בגיל השלישי/עריכה: גלעד מן מנהיים

מה חשוב לדעת על רפואה בגיל השלישי, אילו בדיקות חשובות יש לבצע והאם יש חיסונים מומלצים שאסור לוותר עליהם? נחי כץ, מנכ"ל קד"ם, האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל אירח באולפן וואלה! את פרופסור גליה רהב, פרופסור נדב דוידוביץ' וד"ר תילי פישר יוסף, שניסו לעשות סדר בנוושאים חשובים אלו.

"כשמדינת ישראל קמה, 5% מהאוכלוסייה היו מעל גיל 65 ועכשיו זה בערך 11%", אמר פרופ' דוידוביץ'. "ב-2048 זה הולך להיות 16% - 17%. ולכן, היום אנחנו מדברים לא רק על הארכת תוחלת החיים, שישראל מאוד טובה בזה, אלא על שנות חיים בריאות. ההגדרה של בריאות על ידי ארגון הבריאות העולמי זה בסופו של דבר לא רק על היעדר תחלואה אלא זה ה- well being שהוא גם פיזי, גם נפשי וגם חברתי".

ד"ר פישר יוסף, מומחית ברפואת משפחה, הוסיפה: "כולנו מכירים את הבדיקות סקר לגילוי מוקדם של מחלות ממאירות אבל יש גם בדיקות סקר אחרות, ודווקא אני אתחיל מהן. אז קודם כל הבייסיק, בדיקת לחץ דם לפחות פעם בשנה במרפאה, אם זה אצל האחיות, אם זה אצל רופא או רופאת המשפחה, לא משנה. בשביל איתור מוקדם של יתר לחץ דם שזאת מחלה ללא תסמינים ויש לה המון המון השלכות. אם זה שבץ מוחי, אם זה התקפי לב, דברים שהשכיחות שלהם עולה עם הגיל. אחת ל-3 שנים, שוב באוכלוסייה בריאה, בלי רקע צריך לעשות בדיקת דם לאיתור כולסטרול מוגבר או סוכרת.

פרופ' רהב, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות, הוסיפה: "קודם כל, הרבה יותר פשוט והרבה יותר אפקטיבי, והרבה יותר חסכוני זה למנוע מחלה מאשר לטפל בה. אין מה להגיד. אז דבר ראשון אנחנו רוצים באמת למנוע מחלות ויש לנו אפשרות לעשות את זה בצורה מאוד יפה על ידי חיסונים. אז מה הם החיסונים שמומלצים באמת לגיל השלישי? כי יש הבדל באמת בחיסונים בכל גיל וגיל. קודם כל יש מחלות של דרכי הנשימה ויש לפחות ארבע מחלות שאפשר למנוע אותן. דבר שני, כמובן שפעת. יש כרגע התפרצות קשה של שפעת ויש כיום חיסון טוב לשפעת".

מה עוד חשוב לדעת על הנושא? צפו בפאנל המלא בנגן שלמעלה.

בשיתוף האגודה לזכויות החולה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully